ТСВ ЕАД приключи работа на обект Рехабилитация на пристанища рампа – Подемно преходен мост № 2 (ППМ 2), „Фериботен комплекс Варна“

В рамките на подписаното 4 годишно рамково споразумение с Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, ТСВ ЕАД изпълни редица обекти от железопътната инфраструктура с национално значение. За този период, на територията на Фериботен комплекс Варна бяха изпълнени, качествено и в срок следните обекти:

  • „Рехабилитация на част от коловозното развитие в ПТ Фериботен комплекс – Варна”;
  • „Ремонт на част от системата за водоснабдяване в пристанищен терминал Фериботен комплекс Варна“;
  • „Рехабилитация на осветление в пристанищен терминал Фериботен комплекс Варна“;
  • „Рехабилитация на 3 жп коловоза – №№ 7, 9, 10 в Предфериботен парк (ПФП)“;
  • „Рехабилитация на пристанищна рампа – Подемно преходен мост № 2 (ППМ 2), жп подходи и прелез към него Фериботен комплекс Варна“ изпълнен и предаден на 19.07.2024 г.

Фериботен комплекс Варна е пуснат в експлоатация през 1978 г. и до момента ремонт на подемно преходен мост № 2 не е правен.

Подемно преходния мост служи за връзка между пристан и фериботен кораб, с цел натоварване/разтоварване на жп вагони и автомобилна техника.

Дължината на моста е 41 м, височината на конструкцията му е от 0,95 м до 2,90 м Управлението му е автоматизирано, чрез общ пулт за управление, а задвижването е хидравлично.

След извършена проверка ИА „Железопътна администрация“ на техническото състояние на моста и подходите към него от се установи, че състоянието им е силно компрометирано и не отговаря на експлоатационните изисквания поради което бе спрян от експлоатация.

На ТСВ ЕАД бе възложено да извършат ремонта на:

– Прелезът на км 133+330 изграден върху три коловоза с междурелсие 1520 мм на дървена скара. Необходим бе цялостен ремонт на прелеза, какъвто не е правен от пускането му в експлоатация и привеждането му в добро техническо и експлоатационно състояние.

-Три железопътни коловоза, спрени са от експлоатация поради лошото им състояние.     

Пет железопътни стрелки С № № 19, 21, 23, 25 и 27също спрени  от експлоатация поради лошо техническо състояние.

Министърът на транспорта и съобщенията, Георги Гвоздейков и изпълнителния директор на ТСВ ЕАД – инж. Михаил Иванов по време на посещение на Фериботен комплекс Варна, м. ноември 2023 г.

За Ремонта на ППМ 2 се изпълниха редица видове дейности, като:

  • Подробно заснемане на моста, горното строене на железния път и дюшемето на моста. Изготвяне на проект на плана и профила за железния път на I, II, III, IV и V коловози върху ППМ 2 и стрелки № 5 и № 7. Изготвяне на подробни технологични и монтажни схеми.
  • Демонтаж на горно строене (рифелова ламарина, дюшеме от дървени траверси, ж.п. релси, ж.п. стрелки, дървени траверси);
  • Изгребване на старата баластова призма;
  • Рециклиране на демонтираните кръстовини на жп стрелки № 5 и № 7.;
  • Демонтаж на стари тръби от хидравличната инсталация;
  • Монтаж на нови безшевни тръби за високо налягане за хидравличната инсталация; 
  • Полагане на антикорозионна защита (грундиране и боядисване) на стоманената мостова конструкция, кулите на моста и отбивните приспособления /фендери/;
  • Монтаж на дюшемето на моста от дървени широколистни траверси по схема;
  • Монтаж на горно строене –  жп релси, жп стрелки и дървени траверси;
  • Полагане на коловози и стрелки и нивелация, и др.;

Направата на нова еластична прелезна настилка на прелез на км. 133+330 включи следните видове дейности:

  • Демонтаж на дюшеме от дървени траверси, демонтаж железен път с разкомплектоване на материалите и сортиране на склад;
  • Изкоп за земно легло, уплътняване и насипване с инертни материали, трамбоване, заравняване и подсилване на основата;
  • Доставка и полагане на нов баласт;
  • Доставка и полагане на подложни фундаменти за еластичната настилка;
  • Доставка и полагане на оборудвани стоманобетонови траверси, железен път с нивелация и подбиване на ЕШП, трикратно уплътняване и превеждане на железния път по ос и ниво;
  • Доставка и полагане на еластична прелезна настилка и др.

Ремонт на коловози:

  • Демонтаж железен път с разкомплектоване на материалите и сортиране на склад, изгребване и извозване на стар баласт на депо до 1500 м;
  • Доставка и полагане на нов баласт;
  • Доставка и полагане на оборудвани стоманобетонови траверси /подложки и скрепление/;
  • Монтаж на железен път с нивелация и подбиване на ЕШП, трикратно уплътняване и превеждане на железния път по ос и ниво;

Ремонт на жп стрелки:

  • Демонтаж жп стрелки с разкомплектоване на материалите и сортиране на склад, изгребване и извозване на стар баласт на депо до 1500 м;
  • Доставка и полагане на нов баласт;
  • Доставка и полагане на дървени широколистни траверси;
  • Монтаж на  жп стрелки с нивелация и подбиване на ЕШП, трикратно уплътняване и превеждане на жп стрелки по ос и ниво и др.

При изпълнение на своите договорни задължения, „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД създаде необходимата организация, обезпечи обекта със специализирана техника, осигури високо квалифицирани инженерно-технически и изпълнителски състав с практически опит за срочното изграждане на обекта.

Изпълнен е в пълно съответствие с нормативните изисквания действащи в Република България и Европейския съюз.

На 19.07.2024 г. приемателна комисия състави окончателен приемо-предавателен протокол, за завършения обект: „Рехабилитация на пристанищна рампа – Подемно преходен мост № 2 (ППМ 2), жп подходи и прелез към него и полагане на европейско коловозно развитие на пристанищен терминал „Фериботен комплекс Варна“.

Scroll to Top